Słowo może brzmieć zawile, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko praktykowany handel drogą elektroniczną. Najbardziej znaną jego formą są zapewne sklepy w sieci. To te działania, które sprzyjają nawiązywaniu umów sprzedażowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W wielu przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że wybranie produktu i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się wyrób, płaci za towar i w ten sam sposób się zakup dostaje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, o czym decydują głównie korzyści, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedających. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny ma też złe strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne sprawdzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego zalicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl